۸ نکته مهم درباره اپیلاسیون در خانه برای تازه واردها



در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با نکات مربوط به اپیلاسیون در خانه آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری زنانه دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آرایشگری، دوره های مختلفی مانند دوره آموزش اصلاح ابرو، آموزش میکروبلیدینگ ابرو ، آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو و .... را برگزار می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به سایت deterland.com مراجعه کنید.

آماده اپیلاسیون موهای زائد در خانه هستید؟ این نکات به شما کمک می کند تا از آسیب و عفونت جلوگیری کنید

موهای بدن یکی از واقعیت های زندگی است. با این حال ، گاهی اوقات به هر دلیلی می خواهید آن را حذف کنید. تصمیم با خو شما است. شما می توانید یک تیغ بدست بگیرید- اما اگر می خواهید نتایج آن هفته ها بکشد ، اپیلاسیون بهترین گزینه برای شماست. اگر شما از نوع DIY هستید که دوست دارید در هزینه و دقیقه صرفه جویی کنید ، می توانید سالن آرایش را برای از بین بردن موهای زائد در خانه کنار بگذارید.

اما همه تلاش های اپیلاسیون تمام بدن برای جلوگیری از آسیب یا عفونت به اقدامات احتیاطی ایمنی احتیاج دارند. در اینجا نحوه مقابله با یک کار موم در خانه با خیال راحت و با سقوط آمده است.

نکات مهم برای اپیلاسیون در خانه

۱. پوست خود را برای اپیلاسیون در خانه آماده کنید

اپیلاسیون موها را از طریق فولیکول از بین می برد - یعنی موهای بدن شما را از ریشه بیرون می کشد. در بسیاری از موارد ، اپیلاسیون همچنین لایه بالایی سلول های خشک و مرده پوست را از بین می برد و پوست را صاف تر می کند - همچنین در برابر سوزش آسیب پذیرتر می شود. و موم گرم شده امکان سوختن دارد.

به زبان ساده ، اشتباهات رایج در اپیلاسیون وجود دارد که میتواند عوارض جانبی را در پی داشته باشد.

خطرات حتمالی اپیلاسیون:

  • عفونت
  • سوزش پوست
  • سایش

به همین دلیل آماده سازی مناسب پوست و مراقبت های بعدی همراه با روش های خوب اپیلاسیون برای جلوگیری از مشکلاتی که باعث از بین بردن پوست صافی که بدنبال آن هستید ضروری است. تا زمانی که این مراحل را دنبال می کنید ، باید بتوانید با خیال راحت موهای خود را بردارید و از نتایج هفته ها لذت ببرید.

۲. پوست را لایه برداری کنید

پاکسازی پوست صورت و بدن قبل از اپیلاسیون مهم است. یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون ، به آرامی با یک اسکراب ، برس ، دستکش یا لوفا لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست را که اطراف غده های مو را احاطه کرده اند از بین ببرید. لایه برداری پوست در خانه به شل شدن موهای موجود داخلی کمک می کند و نتایج اپیلاسیون شما را بهبود می بخشد. فقط مطمئن شوید که ملایم باشید - اگر خیلی تمیز می کنید می توانید پوست خود را تحریک کنید ، که برای اپیلاسیون ایده آل نیست.

۳. پوست خود را تمیز کنید

جلسه اپیلاسیون خود را همیشه با پوست تازه شسته شده شروع کنید. با یک صابون ملایم اسکراب کنید تا میکروب ها ، عرق ، روغن ، آرایش ، آلودگی یا باقی مانده از بین برود. گریم احتمال بروز برجستگی های آلوده را افزایش می دهد و پوست و موهای چرب می توانند از چسبیدن موم جلوگیری کنند.

۴. قبل از اپیلاسیون باید پوست خود را خشک کنید

موم نیز به موهای خیس نمی چسبد. بنابراین با یک حوله تمیز محل را کاملا خشک کنید. کمی پودر تالک نیز اضافه کنید. در صورت تعریق در اثر گرما یا رطوبت ، یا اگر از اپیلاسیون عصبی هستید ، پودر می تواند باعث از بین رفتن رطوبت شود. همچنین در هنگام کشش وحشتناک از پوست محافظت می کند.

۵. در صورت لزوم ابتدا موها را کوتاه کنید

اگرچه موهای شما برای اپیلاسیون باید حداقل یک چهارم اینچ باشد ، اما موهای خیلی بلند می توانند موم را پیچیده و دردناک کنند. آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند اگر طولانی تر باشد ، موها را به سه چهارم اینچ کوتاه کنید. موها را با استفاده از یک وسیله نظافت شخصی تمیز مانند موبر الکترونیکی یا قیچی ایمنی کوتاه کنید.

۶. بهترین روش ها را برای اپیلاسیون بدون درد دنبال کنید

  1. دمای موم را امتحان کنید. استفاده از آن در یک تکه کوچک به مچ دست خارجی می تواند به شما کمک کند تا اندازه گیری کنید که آیا موم گرم شده شما خیلی داغ است و نمی توانید ادامه دهید. باید گرم باشد اما قابل تحمل باشد.
  2. موم را در جهت رشد مو بمالید. چه از موم نواری استفاده کنید و چه از موم بدون نوار ، همیشه موم را روی پوست بعد از دانه صاف کنید. نوار خود را در همان جهت قرار دهید. هرگز اپلیکاتور خود را در ظرف موم خود دو برابر نکنید. با این کار از ورود باکتری به موم خود جلوگیری می کنید.
  3. در جهت مخالف بکشید. برای موم خاص خود دستورالعمل های خاصی را دنبال کنید. بعضی از موم ها برای سخت شدن به زمان نیاز دارند ، در حالی که بعضی دیگر از آنها تقریباً بلافاصله کشیده می شوند. هنگامی که آماده کشیدن هستید ، با کشیدن کمی پوست در جهت رشد مو ، آن را محکم نگه دارید. سپس با استفاده از دست دیگر نوار یا موم را در جهت مخالف با یک حرکت سریع و سریع بکشید.
  4. درد را تسکین دهید. برای به حداقل رساندن نیش ، سریع نفس بکشید و نفس خود را بیرون دهید. سپس دستی را روی پوست تازه موم شده قرار دهید تا آرام شود. اگر مستعد درد اپیلاسیون هستید ، می توانید حدود 30 دقیقه قبل از اپیلاسیون ، یک محصول لیدوکائین مانند Plum Smooth Plumb Numb استفاده کنید.

۷. پوست تازه اپیلاسیون شده خود را با TLC درمان کنید

باقیمانده موم را بردارید

بسیاری از کیت های اپیلاسیون با دستمال مرطوب قبل از درمان به شما کمک می کنند موم های باقی مانده که به پوست شما چسبیده اند را از بین ببرید. اما در غیر این صورت ، کمی روغن زیتون یا جوجوبا این کار را انجام می دهد.

با استفاده از موچین ، تکه های موم باقیمانده را بردارید و موهای سرکش را که از دست داده اید ، بکشید.

یک محصول برای مراقبت های بعدی استفاده کنید

بلافاصله پس از واکس ، می خواهید از محصولی استفاده کنید که پوست را تسکین دهد - اما ترفند این است که از چیزی استفاده کنید که با باکتری ها نیز مبارزه کند.

سرم بعد از اصلاح EiR NYC را امتحان کنید. گل همیشه بهار آرام می شود در حالی که روغن درخت چای برجستگی ها را دور نگه می دارد. به طور مرتب استفاده کنید تا تحریک ناشی از عرق یا اصطکاک لباس کاهش یابد.

۸. بعد از 24 ساعت پوست خود را لایه برداری کنید

اگرچه بهتر است قبل از لایه برداری دوباره یک روز صبر کنید ، ادامه لایه برداری بین اپیلاسیون می تواند به جلوگیری از رشد موها کمک کرده و پوست را صاف نگه دارد. همیشه محصولات موردعلاقه خود را مورد پیگیری قرار دهید.

منبع: healthline

Comments

Popular posts from this blog

خواص روغن آرگان برای مو و نحوه استفاده از آن

تونر پوست چیست؟ آشنایی با انواع تونر صورت و فواید آن